Durată citire: 3 minute
nucile-beneficii-si-dezavantaje-pentru-sanatatea-dintilor

Alimentația poate îmbunătăți sau înrăutăți atât sănătatea organismului, cât și sănătatea orală. Alimentele naturale pot influența pozitiv sănătatea dinților.

Din seria alimentelor benefice pentru sănătatea dinților fac parte și nucile care, alături de semințe, reprezintă surse importante de grăsimi și antioxidanți.

Ne vom îndrepta atenția asupra celor mai cunoscute dintre acestea: alunele, migdalele, nucile, nucile de Brazilia și caju.

Beneficii pentru corp

Alunele

Atât alunele de pădure, cât și arahidele, au antioxidanți și substanțe nutritive care întăresc imunitatea și țin departe afecțiunile cardiace.

Acestea previn accidentele vasculare cerebrale, dar și diferite tipuri de cancer.

Migdalele

Aceste semințe ale migdalului, pe care majoritatea le încadrează în categoria nucilor, prin conținutul lor scăzut în grăsimi, ajută la scăderea colesterolului și a tensiunii arteriale.

Nucile

Pe lângă beneficiile comune cu migdalele, consumul de nuci reduce inflamațiile, influențează în mod pozitiv sănătatea cardiovasculară și activitatea creierului (prin acidul alfa linoleic). 

De asemenea, acestea reduc riscul diabetului, dar și al cancerului de sân, iar studiile efectuate confirmă acest lucru.

Nucile caju

Numite și nuci indiene, ele conțin triptofan (substanță care crește serotonina), magneziu, omega-3, grăsimi nesaturate (care scad colesterolul rău), luteină și zeaxantină, ambele benefice pentru vedere.

Nucile braziliene

Sunt de fapt semințe ale nucului brazilian, sunt bogate în seleniu, dar și în proteine, tiamină, magneziu, cupru și fibre. Prin seleniu și acidul elagic au efect antiinflamator, antimutagen și anticancerigen. 

Beneficii pentru dinți

Magneziul, calciul (care contribuie la rezistența dinților), fosforul, zincul, vitamina E, vitamina B6, sunt substanțe ce se găsesc din plin în aceste nuci și care reprezintă nutrienți importanți pentru sănătatea orală. Ronțăindu-le, secreția de salivă este stimulată și, totodată, bucățile nucilor masează gingiile și curăță dinții. Un fapt foarte interesant este că acizii din nucile caju anihilează bacteria Streptococcus mutans (principala responsabilă pentru apariția cariilor).

Dezavantaje ale nucilor

Mulți dintre noi obișnuiesc să spargă cu dinții nuci, alune sau migdale, iar din această cauză dinții se pot ciobi sau fisura.

Dacă sunt consumate în mod excesiv, pot provoca alergii sau tulburări ale sistemului digestiv, așa că respectați sfatul experților de a consuma o mână de nuci pe zi.

Deși aceste alimente au efecte benefice asupra dinților, nu uitați de rutina zilnică de îngrijire orală: pasta de dinți, apa de gură și ața dentară nu pot fi înlocuite.

Ioana Florea – Colaborator MdS